GrafKom och Grafiska Företagen arrangerar tillsammans nordens största nätverksträff för den grafiska branschen 2018 – Print Next 25-26 april på The Winery i Stockholm
Ett 20-tal talare kommer att prata om aktuella ämnen som logistik, försäljning, trender, marknadsföring, affärsutveckling och förädling av trycksaker.
- Tre parallella seminariespår
- Discovery Zone med utställning
- Mingel och nätverkning med en rad nordiska aktörer från grafisk bransch
Årets största nätverksträff
Kom och nätverka, bli inspirerad och lär dig nya saker som är värdefulla för ditt företags framtid. Seminarierna körs i tre parallella spår under delar av eventet. I vår Discovery Zone kan man i lugn och ro diskutera med deltagande företag.
Vi börjar kl 12.00 den 25 april och avslutar kl 13.00 den 26 april. I deltagaravgiften ingår fm/em-kaffe, luncher och middag på kvällen den 25 april.
Vid ev frågor kontakta eventansvarige Ulf Sunnberg på ulf@mcro.se
Programmet
Under de två dagarna kommer du att kunna lyssna på och diskutera framtiden med en lång rad inspirerande personer i branschen. Under första dagens eftermiddag är det ett seminariespår där alla samlas i det stora auditoriet på The Winery. Den andra dagen delar vi upp oss i tre olika spår för att sedan avsluta tillsammans före lunch.
Från innehållet (uppdateras löpande):
- Du får en djuplodande och initierad analys av det ekonomiska läget i Sverige och världen – denna står ekonomiprofessor John Hassler för.
- SWOT-analys “crash course” som kommer att hjälpa dig få största möjliga nytta av de två dagarna
- Sveriges överlägset största aktör inom golfprodukter – Dormy – berättar om “vinnande koncept för marknadsföring i olika kanaler”. Anders Wall är vd för Dormy och den som delar med sig av sina tankar kring framtidens kommunikation.
- IRM är på plats och presenterar en helt ny marknadsundersökning som ger svar på hur marknadschefer ser på det tryckta mediet de kommande åren. Det kommer säkert också att bli en del kring den just nu “glödheta” reklammarknaden som är under stor förändring. IRMs vd Madeleine Thor kommer och berättar.
- Det är dags att ta 3D-print på allvar – Utbildningen Xenter har studenter och före detta studenter på Arkitektkopia, Protech/Postnord Strålfors. De kommer tillsammans med Jan Sätherlund på Xenter och berättar om varför detta är en stor möjlighet. Dessutom 3D-printar de live i “discovery zone”.
- Inkish och Morten Reitoft är igen med och delar sin kunskap – denna gång kring online-tryckeriernas styrkor och svagheter. Detta blir ett mycket viktigt inslag som hjälper dig göra din egen analys av marknaden.
- Inkish har också en tv-studio på plats och gör intervjuer och inslag – så att all kunskap kan spridas ännu mer.
- Karl-Thomas Albinsson som är CRM-ansvarig på Mitsubishi Motors kommer och berättar om ett stort projekt inom automatisering av kampanjer … som bland mycket annat resulterar i en stor mängd trycksaker.
-
Post-apokalypsen – sjunkande volymer – men det är allt fler skickar post som ofta blir och hybrida brevutskick. Stefan Blomqvist som är vd på 21 Grams ger spaningar och trender på den nordiska postmarknaden.
- Fler talare tillkommer inom ämnen som event och förpackning.
Alla klara talare finns här.
Event Partners
21grams, Konica Minolta, Kodak, Xerox, Horizon och Ricoh är eventpartners på Print Next 2018.
Företag och organisationer som är Event Partner på Print Next förbinder sig att hjälpa till att sprida budskapet om nätverksträffen bland sina kunder för att få flera personer i branschen att komma. I utbyte exponeras logotypen i inbjudan och på plats på nätverksträffen.
Är du intresserad att vara event partner? Kontakta Ulf på ulf@mcro.se
Discovery Zone:..
I “Discovery Zone” kan den som anmäler sig demonstrera mjukvaror, material och andra produkter och tjänster.
Vill ditt företag vara med i Discovery Zone? Kostnaden är 6.000 kr. Maila ulf@mcro.se för mer information.
“3D-print en självklarhet för grafiska företag”
Utbildningen Xenter i Botkyrka söder om Stockholm utbildar framtidens medarbetare i den grafiska branschen. På Print Next kommer de dels att visa upp 3D-print live i Discovery zone men också att ha ett “debattinlägg” kring varför den grafiska branschen är på väg att missa tåget med 3D-printning.
Linus P. Hellsten och Anthony Bomboma, studenter på Xenter, kommer att 3D-printa live på Print Next.
Inkish.tv delar nätverkets kunskap
Inkish.tv – en global tv-plattform för den grafiska branschen – är på plats och sprider nätverkets kunskap med alla som inte har möjlighet att vara på plats.
Inkish.TV kommer på Print Next att ha en TV-studio i Discovery Zone med intervjuer och intressanta reportage.
Bra att veta:
Plats:
The Winery Hotel, Rosenborgsgatan 20, 169 74 Solna
Dagar och tider:
25 April, börjar vi med lunch 12.00. Första talare på scen kl 13.00 och programmet avslutas ca 17.30. Middag klockan 19.30.
26 April börjar vi klockan 08.30 och avslutar 12.30 med lunch
Pris:
2.495:- för medlemmar i Grafkom eller Grafiska Företagen
3.995:- för icke-medlemmar.
Deltagaravgiften betalas i förskott mot faktura. Moms tillkommer. Observera att anmälan är bindande. Plats kan överlåtas till kollega i händelse av sjukdom eller annat förhinder. FM/EM -fika, luncher samt middag ingår i priset.
Övernattning/Hotell
OBS: Rummen på The Winery är slut – vi har reserverat rum på närliggande Scandic Järva Krog och priset är 1.799 kr + moms. Ange i anmälan om du vill ha rum.
Rum på The Winery tillkommer för de som vill övernatta, pris 1.625:- + moms. Detta anges i anmälan.
OBS begränsat antal rum.
Övrigt
Vid eventuella frågor kontakta ulf@mcro.se.
Moms tillkommer på alla priser på denna sida.
Om Print Next
Print Next är ett nytt event som arrangeras gemensamt av nätverket Grafkom och Grafiska Företagen.
Inkish.tv delar kunskap
Inkish.tv kommer tillbaka efter succén från tidigare event – På Print Next bygger man upp en studio där talare och besökare intervjuas.
Talare Print Next 18
Ett 20-tal talare kommer att stå på scen på Print Next – listan uppdateras kontinuerligt.
John Hassler
Sveriges och världsekonomin i förändring – Så påverkas du

Sarah Djerf
Att kommunicera ett hotell utifrån en vingårdsarbetares perspektiv
Cecilia Steenberg Forsberg
Så här organiserar sig Tele2 för framtidens marknadskommunikation

Jon Haag
Förpackningar – trender och affärsperspektiv som skapar nya möjligheter

Helena Kågebrand
Helena läser andra året på 3D-printubildningen och har jobbat på Arkitektkopia med deras satsning på 3D-print.

Alexander Jute
Madeleine Thor
Marknadschefer om print – färsk undersökning

Bo Andersson
Affärsmöjligheter med digital etikettproduktion

Charles Lissenburg
Affärsmöjligheter med digital etikettproduktion

Ulf Sunnberg
Snabbkurs i swot-analys.
Stefan Lagerstam
Stefan Lagerstam från Protech berättar om möjligheterna med 3D-print.

Jan Sätherlund
3D-print en självklarhet för grafiska företag
Stefan Blomqvist

Daniel Tornberg
GDPR update!